A Napfogyatkozás Egyesület gyakorlatorientált 30 órás akkreditált továbbképzése óvódapedagógusok, általános és középiskolai pedagógusok valamint a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak számára.
A továbbképzés pedagógusok számára akkreditált, pontértéke: 30 pont
A pedagógus miközben tanítja a gyerekeket, meghallgatja őket, játszik velük, segít nekik, elkerülhetetlenül találkozik a gyermek illetve a környezete veszteségeivel, gyászával, azok hatásaival, egy haláleset, válás, súlyos betegség, hirtelen költözés kapcsán. Ahogyan ezekben a helyzetekben jelen van, reagál, döntően befolyásolhatja a folyamatot, és fontos mintaként is szolgálhat. Alapvetően az empátiájára és saját tapasztalataira építve nyújt támaszt, ami fontos, de közben bizonytalan, feszült, mert hiányosak az ismeretei arról, mire figyeljen, mi az, ami természetes a gyermek, a család, a közösség folyamatában, mi az, amire szüksége lehet a gyermeknek, mikor és milyen segítséget kaphat a gyermek, a közösség vagy akár a pedagógus.
A gyakorlatorientált képzésen a résztvevők megismerik a veszteségekhez kapcsolódó gyász folyamatát, ezek életkori jellegzetességeit a gyermekek egyes korosztályainál. Emellett pedig konkrét, valódi iskolai helyzetekben alkalmazható kommunikációs technikákat, strukturális módszereket sajátítanak el, saját egyedi helyzetükhöz, tapasztalataikhoz, tanítási attitűdjükhöz igazítva ezeket.
A képzés főbb tartalmi elemei:
- a gyász- és veszteségfeldolgozás folyamatának általános jellemzői, sokszínűsége, és ezeknek a speciális jegyei a kisiskolás kortól a késő kamaszkorig
- a feldolgozást, a kapcsolódó érzelmek megjelenítését, elfogadását támogató kommunikációs, strukturális és egyéb eszközök, ezek gyakorlatban való alkalmazás
- a szakemberi segítség szükségességének jelei, a segítségnyújtás lehetőségei
- a tanult elmélet és gyakorlatok beépíthetősége a mindennapi munkába preventív jelleggel, vagy más érzelmileg megterhelő helyzetekben
Néhány visszajelzés a résztvevőkről, hogy mit tartottak a képzésben kiemelkedőnek:
- A gyakorlati feladatokat, az iskolai életből vett példákat.
- Az oktató szaktudását és munkáját, hogy a továbbképzésen részt vevők igazi csoporttá válhassanak.
- A képzésen részt vevők együttérzését és tanácsait a felmerülő problémákkal kapcsolatban.
- Az előadó hitelességét mind a gyász témájában, mind az iskolai helyzetek ismeretében.
- Bemutatott (és saját magunkon kipróbált) módszerek, eszközök sokfélesége.
- Jók voltak a gyakorlati feladatok. A kérdéseinkre választ kaptunk.
- Az oktató személyét, hozzáállását, szaktudását, tapasztalatát, a csoport vezetését.
- Jó volt a sok iskolai példa, a keretek tartása, a hangulat.
- Konkrét gyakorlati útmutatót kaptam, amit azonnal alkalmazni is tudtam, és már meg is tapasztaltam az eredményességét.
A képzés ideje: 30 óra
A képzés ára: 30000 ft
A képzést tartja: Szabó Márta – gyászkísérő, gyászcsoportvezető, coach, pedagógus
További információ: marta.szabo@gmail.com
A program eddigi résztvevőinek a program tartalmával és lebonyolításával kapcsolatos elégedettségéről szóló összesítés (1-5-ös skálán, frissítve 2021. szeptember 20-án):
Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? – 4,89
Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? – 4,39
Milyennek ítéli meg a továbbképzés gyakorlati hasznosságát? – 4,86
Mennyire volt megfelelő az elméleti és a gyakorlati ismeretek aránya? – 4,75
Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? -4,82
Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? – 4,89
Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? – 4,93
Hogyan ítéli meg az oktató munkáját, szaktudását? – 4,96
Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek, kötelező irodalom?) – 4,93
Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? – 4,96