Leírás
A Napfogyatkozás Egyesület felvételt hirdet
Hogyan vigasztaljuk meg a gyereket? – veszteség és gyász feldolgozásának elősegítése, támogatása az iskolában
akkreditált továbbképzésre
általános és középiskolai pedagógusok valamint felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező, a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak számára
A továbbképzés pedagógusok számára akkreditált, pontértéke: 30 pont
A továbbképzés a NSZI által is akkreditált, pontértéke: 32 pont
A képzés időpontja három napban:
2024. augusztus 21. – 23. 9.00 – 18.00
Helyszín: Személyes formában Budapesten
Jelentkezési határidő: 2024. augusztus 12.
Jelentkezni az űrlap kitöltésével illetve az alábbi email címen lehet: szabo.marta@gyaszportal.hu
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdzyIKnsaoyEfBUmLss9WHlKWgQ1onlEq7ucH5Gw9I__BOacA/viewform
A pedagógus, a szakember miközben tanítja a gyerekeket, meghallgatja őket, játszik velük, segít nekik, elkerülhetetlenül találkozik a gyermek illetve a környezete veszteségeivel, gyászával, azok hatásaival, egy haláleset, válás, súlyos betegség, hirtelen költözés kapcsán. Ahogyan ezekben a helyzetekben jelen van, reagál, döntően befolyásolhatja a folyamatot és fontos mintaként is szolgálhat. Alapvetően az empátiájára és saját tapasztalataira építve nyújt támaszt, ami fontos, de közben bizonytalan, feszült, mert hiányosak az ismeretei arról, mire figyeljen, mi az, ami természetes a gyermek, a család, a közösség folyamatában, mi az, amire szüksége lehet a gyermeknek, mikor és milyen segítséget kaphat a gyermek, a közösség vagy akár a pedagógus.
A gyakorlatorientált képzésen a pedagógusok és szakemberek megismerik a veszteségekhez kapcsolódó gyász folyamatát, ezek életkori jellegzetességeit a gyermekek egyes korosztályainál. Emellett pedig konkrét, valódi iskolai helyzetekben alkalmazható kommunikációs technikákat, strukturális módszereket sajátítanak el, saját egyedi helyzetükhöz, tapasztalataikhoz, tanítási attitűdjükhöz igazítva ezeket.
Az elmúlt évek eseményei sajnos még aktuálisabbá tették a képzést. Mind a családok, mind a pedagógusok és intézmények sok haláleseti és más veszteséget éltek meg ebben az időszakban. A gyermekek napi szinten találkoztak otthon és a médiában a megbetegedésekről, halálesetekről, háborúról szóló információkkal, megélve a saját magukért és a szeretteikért való aggódást, tehetetlenséget. A képzés keretein belül a veszteségfeldolgozás támogatási lehetőségeinek gyakorlati formában való elsajátítása mellett alkalom nyílik arra is, hogy a pandémia, háborúk idejének az oktatáshoz kapcsolódó aktuális, speciális helyzeteire is megoldásokat találjunk.
A képzés főbb tartalmi elemei:
– A pedagógusok, szakemberek megismerik a gyász- és veszteségfeldolgozás folyamatának általános jellemzőit, sokszínűségét, és ezeknek a speciális jegyeit a kisiskolás kortól a késő kamaszkorig.
– Megismerik a feldolgozást, a kapcsolódó érzelmek megjelenítését, elfogadását támogató kommunikációs, strukturális és egyéb eszközöket, gyakorlatot szereznek ezek alkalmazásában.
– Megismerik a szakemberi segítség szükségességének jeleit, és hogy milyen lehetőségeik vannak az érintetteknek.
– Megvizsgálják, hogy a tanult elméletet és gyakorlatokat miként építhetik be mindennapi munkájukba preventív jelleggel, vagy más érzelmileg megterhelő helyzetekben alkalmazva, ezzel támogatva saját lelki egészségük megőrzését is.
A jelentkezés véglegesítéséhez, az online regisztráció mellett a képzési díj előzetes befizetése is szükséges. Amennyiben nem kapott e-mailt a jelentkezése utáni hétig, kérjük nézze meg a spam mappáját a levelezésében, sajnos előfordul, hogy a rendszer első alkalommal oda rakja a levelünket.
A képzés díja: 33 000 Ft
A befizetés átutalással, a Napfogyatkozás Egyesület bankszámlaszámára történik, kérjük, a közleménybe írják be: Pedagógus képzés + saját név.:
OTP Bank 11705008-20475424-00000000
A befizetett képzési díjat (igazolt betegség kivételével) nem áll módunkban visszautalni!
A program eddigi résztvevőinek a program tartalmával és lebonyolításával kapcsolatos elégedettségéről szóló összesítés (1-5-ös skálán, frissítve 2023. május 19-én):
Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak? – 5,00
Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk? – 4,20
Milyennek ítéli meg a továbbképzés gyakorlati hasznosságát? – 4,80
Mennyire volt megfelelő az elméleti és a gyakorlati ismeretek aránya? – 4,6
Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek? -4,6
Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei? – 5,00
Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja? – 4,80
Hogyan ítéli meg az oktató munkáját, szaktudását? – 4,80
Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek, kötelező irodalom?) – 5,00
Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? – 4,80
Mit tart a képzésben kiemelkedően jónak?
A gyakorlati feladatokat, az iskolai életből vett példákat.
Az oktató szaktudását és munkáját, hogy a továbbképzésen részt vevők igazi csoporttá válhassanak.
A képzésen részt vevők együttérzését és tanácsait a felmerülő problémákkal kapcsolatban.
Az előadó hitelességét mind a gyász témájában, mind az iskolai helyzetek ismeretében.
Bemutatott (és saját magunkon kipróbált) módszerek, eszközök sokfélesége.
Jók voltak a gyakorlati feladatok. A kérdéseinkre választ kaptunk.
Az oktató személyét, hozzáállását, szaktudását, tapasztalatát, a csoport vezetését.
Jó volt a sok iskolai példa, a keretek tartása, a hangulat.
Konkrét gyakorlati útmutatót kaptam, amit azonnal alkalmazni is tudtam, és már meg is tapasztaltam az eredményességét.