30000 Ft

Veszteség és gyász feldolgozásának elősegítése, támogatása az iskolában

A képzés időpontja: 2020. augusztus 13-15. 9.00-18.00

Kategória:

Leírás

 

A Napfogyatkozás Egyesület felvételt hirdet

Hogyan vigasztaljuk meg a gyereket? – veszteség és gyász feldolgozásának elősegítése, támogatása az iskolában

akkreditált pedagógus továbbképzésre

általános és középiskolai pedagógusok valamint felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező, a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak számára

A továbbképzés pedagógusok számára akkreditált, pontértéke: 30 pont

A képzés időpontja: 2021. január 15. 14.30 – 18.30, január 16. 9.00 – 18.00, január 29. 15.30 – 18.30, január 30. 9.00 – 18.00

Helyszín: online

Jelentkezési határidő: 2021. január 7.

Jelentkezni az űrlap kitöltésével illetve az alábbi email címen lehet: marta.szabo@gmail.com lehet:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdzyIKnsaoyEfBUmLss9WHlKWgQ1onlEq7ucH5Gw9I__BOacA/viewform

A pedagógus miközben tanítja a gyerekeket, meghallgatja őket, játszik velük, segít nekik, elkerülhetetlenül találkozik a gyermek illetve a környezete veszteségeivel, gyászával, azok hatásaival, egy haláleset, válás, súlyos betegség, hirtelen költözés kapcsán. Ahogyan ezekben a helyzetekben jelen van, reagál, döntően befolyásolhatja a folyamatot és fontos mintaként is szolgálhat.   Alapvetően az empátiájára és saját tapasztalataira építve nyújt támaszt, ami fontos, de közben bizonytalan, feszült, mert hiányosak az ismeretei arról, mire figyeljen, mi az, ami természetes a gyermek, a család, a közösség folyamatában, mi az, amire szüksége lehet a gyermeknek, mikor és milyen segítséget kaphat a gyermek, a közösség vagy akár a pedagógus.

A gyakorlatorientált képzésen a pedagógusok megismerik a veszteségekhez kapcsolódó gyász folyamatát, ezek életkori jellegzetességeit a gyermekek egyes korosztályainál. Emellett pedig konkrét, valódi iskolai helyzetekben alkalmazható kommunikációs technikákat, strukturális módszereket sajátítanak el, saját egyedi helyzetükhöz, tapasztalataikhoz, tanítási attitűdjükhöz igazítva ezeket.

A tavaszi események és a várható második hullám sajnos még aktuálisabbá tették a képzést. Mind a családok, mind a pedagógusok és intézmények sok haláleseti és más veszteséget éltek meg az elmúlt hónapokban. A gyermekek napi szinten találkoztak otthon és a médiában a megbetegedésekről, halálesetekről szóló információkkal, megélve a saját magukért és a szeretteikért való aggódást, tehetetlenséget. A képzés keretein belül a veszteségfeldolgozás támogatási lehetőségeinek gyakorlati formában való elsajátítása mellett alkalom nyílik arra is, hogy vírushoz és az online oktatáshoz kapcsolódó aktuális, speciális helyzetekre is megoldásokat találjunk.

A képzés főbb tartalmi elemei:

– A pedagógusok megismerik a gyász- és veszteségfeldolgozás folyamatának általános jellemzőit, sokszínűségét, és ezeknek a speciális jegyeit a kisiskolás kortól a késő kamaszkorig.

– Megismerik a feldolgozást, a kapcsolódó érzelmek megjelenítését, elfogadását támogató kommunikációs, strukturális és egyéb eszközöket, gyakorlatot szereznek ezek alkalmazásában.

– Megismerik a szakemberi segítség szükségességének jeleit, és hogy milyen lehetőségeik vannak az érintetteknek.

– Megvizsgálják, hogy a tanult elméletet és gyakorlatokat miként építhetik be mindennapi munkájukba preventív jelleggel, vagy más érzelmileg megterhelő helyzetekben alkalmazva, ezzel támogatva saját lelki egészségük megőrzését is.

A program eddigi résztvevőinek a program tartalmával és lebonyolításával kapcsolatos elégedettségéről szóló összesítés (1-5-ös skálán, frissítve 2020. október 1-én):

Megvalósította-e a továbbképzés a kitűzött célokat? Megfelelt-e az elvárásoknak?  – 5,0

Mennyire voltak újszerűek a képzésen megismert információk?  – 4,67

Milyennek ítéli meg a továbbképzés gyakorlati hasznosságát?  – 4,93

Mennyire volt megfelelő az elméleti és a gyakorlati ismeretek aránya? – 4,87

Mennyire voltak megfelelőek az alkalmazott oktatási módszerek?  -4,93

Teljesíthetők voltak-e a továbbképzés előírt követelményei?  – 4,93

Megfelelő volt-e az ismeretek ellenőrzésének módja?  – 4,93

Hogyan ítéli meg az oktató munkáját, szaktudását?  – 5,0

Megfelelőek voltak-e a tárgyi feltételek (általános feltételek, eszközök, segédletek, kötelező irodalom?)  – 5,0

Megfelelő volt-e a továbbképzés szervezettsége? – 5,0

 

Mit tart a képzésben kiemelkedően jónak?

A gyakorlati feladatokat, az iskolai életből vett példákat.

Az oktató szaktudását és munkáját, hogy a továbbképzésen részt vevők igazi csoporttá válhassanak.

A képzésen részt vevők együttérzését és tanácsait a felmerülő problémákkal kapcsolatban.

Az előadó hitelességét mind a gyász témájában, mind az iskolai helyzetek ismeretében.

Bemutatott (és saját magunkon kipróbált) módszerek, eszközök sokfélesége.

Jók voltak a gyakorlati feladatok. A kérdéseinkre választ kaptunk.

Az oktató személyét, hozzáállását, szaktudását, tapasztalatát, a csoport vezetését.

Jó volt a sok iskolai példa, a keretek tartása, a hangulat.

Konkrét gyakorlati útmutatót kaptam, amit azonnal alkalmazni is tudtam, és már meg is tapasztaltam az eredményességét.

 

By Comments off október 5, 2017